ar-tanten

Direktlänk till inlägg 18 augusti 2016

Bättre

Av C E - 18 augusti 2016 05:34

Mådde bättre igår så jag tog med mig Artur ut. Gick bortåt för att rida hem. Han var rätt cool redan från början, förutom att han gärna slänger med huvudet i början då han tycker att jag går för långsamt, han skulle gärna trava. Sen när vi red hemåt så gick det bättre än sist, inga bromsar, det var skönt att det inte var något annat som störde honom. Han kunde gå förbi den läskiga stenen, även om han stirrade på den när vi red förbi den. Vi travade lite också, det märks att han är lite trött och otränad efter betet, även om han är pigg. Han skötte sig kalas, och jag gjorde några steg öppna både uppsuttet och från marken - inga problem där. Han var också duktig och gjorde halt för enbart sätet. Hoppar alltid av en bit innan vi kommer hem för att släppa upp sadelgjorden och för att de ska kunna beta lite efter vägkanten, och har alltid gjort så. Duktig Artur!

 

Petter får gå i lite högre tempo nu i början och så tänker jag att vi tränar skolskritt lite mindre sen, än tidigare så att han inte blir uttråkad. Kände av skolorna, men nötte inte, och travade på lösa tyglar. När jag rider på lösa tyglar håller han huvudet i en bra position, men när jag tar dom, så blir huvudet tungt. Antar att han inte är tillräckligt stark ännu. När jag hade klivit av hördes det oljud från andra sidan sjön. Petter kunde inte gå vidare förrän han lyssnat och bestämt sig för att det var lugnt. Kolla öronen.

     

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av C E - 25 augusti 2022 15:55

Välkommen Zafir, som flyttade hit i söndags. Han levererades till Nordansjö i fredags och helgen har vi tillägnat i Nordansjö på ridläger. Perfekt tillfälle att börja lära känna varandra. Till vardags är det "Faffur" som gäller.    Faffur är en 1...

Av C E - 6 juli 2022 08:17

Artur har känts lite avslagen på sista tiden, har väl lite tänkt att det berott på värmen och sommaren och på att vi snäppat upp träningen lite. Det har känts lite otydligt. Hade ut equiterapeuten för att säkerställa att det inte var någon stel muske...

Av C E - 29 juni 2022 09:02

Petter fick vandra över regnbågsbron för ett tag sedan. Vi har ju gått vid varandras sida i 16 år, min absoluta drömhäst, krigarhästen och min once in a lifetimehäst. Så tacksam för den tiden.          Foton av Yvonne Odsberg som också var ...

Av C E - 26 september 2021 15:47

Igår var Yvonne här vilket alltid är väldigt trevligt. Igår var också en stor dag då det var första gången på nästan ett år som jag satt upp på Petter. Vilken lycka att få sitta där igen, man saknar lite ord men massor av kärlek och välbehag. Resten ...

Av C E - 23 september 2021 06:18

Häromdagen åkte jag iväg till Yvonne för att vi skulle tillbringa en heldag hemma hos Ewa. Det kändes så spännande, hade fjärilar i magen och en viss förväntan samt en liten liten oroskänsla. Jag tycker det är svårt (lite läskigt) att sätta mig på en...

Ovido - Quiz & Flashcards