ar-tanten

Direktlänk till inlägg 24 augusti 2016

Prinsesshästen

Av C E - 24 augusti 2016 05:35

Bönan är väldigt känslig och vet hur hon vill ha det. Det ska vara lugnt och skönt, ingen stress. Hon har ibland åsikter om borstningen av kroppen och manen. Tycker att jag har försökt det mesta, byta borstar, borsta försiktigt osv. Jag har inga problem med att ta på henne överallt, men när borsten kommer fram, ja det ogillar hon. Härom dagen så prövade jag något nytt. Jag har en väldigt mjuk borste och så ansträngde jag mig, ställde om min sinnesstämmning på jättelugn, nästan meditativ. Borstade så sakta att klockorna stannade, med smekande rörelser. Något hände! Bönan stod och suckade, smackade med läpparna och NJÖT. Så hon är verkligen en prinsesshäst. Petter och Artur skulle ju dö av otålighet om jag borstade dom på det viset, och det är väl det som är så roligt med olika hästar. Dom är ju det - olika! Don efter person, brukar det heta. Bönan fick gå i paddocken en väldigt kort stund, det blåste väldigt mycket, en traktor åkte omkring bredvid paddocken och så brunstar hon. Men hon är så duktig tycker jag, lite svårt med focus men det var ju inte så konstigt.

 

inga problem med att gå över bron.

 

Förbereder mentalt för att jag snart ska sätta mig igen, vill inte överraska henne. Hon tar det coolt.

 

Klart!


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av C E - 25 augusti 2022 15:55

Välkommen Zafir, som flyttade hit i söndags. Han levererades till Nordansjö i fredags och helgen har vi tillägnat i Nordansjö på ridläger. Perfekt tillfälle att börja lära känna varandra. Till vardags är det "Faffur" som gäller.    Faffur är en 1...

Av C E - 6 juli 2022 08:17

Artur har känts lite avslagen på sista tiden, har väl lite tänkt att det berott på värmen och sommaren och på att vi snäppat upp träningen lite. Det har känts lite otydligt. Hade ut equiterapeuten för att säkerställa att det inte var någon stel muske...

Av C E - 29 juni 2022 09:02

Petter fick vandra över regnbågsbron för ett tag sedan. Vi har ju gått vid varandras sida i 16 år, min absoluta drömhäst, krigarhästen och min once in a lifetimehäst. Så tacksam för den tiden.          Foton av Yvonne Odsberg som också var ...

Av C E - 26 september 2021 15:47

Igår var Yvonne här vilket alltid är väldigt trevligt. Igår var också en stor dag då det var första gången på nästan ett år som jag satt upp på Petter. Vilken lycka att få sitta där igen, man saknar lite ord men massor av kärlek och välbehag. Resten ...

Av C E - 23 september 2021 06:18

Häromdagen åkte jag iväg till Yvonne för att vi skulle tillbringa en heldag hemma hos Ewa. Det kändes så spännande, hade fjärilar i magen och en viss förväntan samt en liten liten oroskänsla. Jag tycker det är svårt (lite läskigt) att sätta mig på en...

Ovido - Quiz & Flashcards