ar-tanten

Direktlänk till inlägg 29 januari 2017

Problemlösning Petter-style

Av C E - 29 januari 2017 05:33

Så igår skulle vi ju ta en promenad med den nya sadeln på, och den sista tiden har vi tränat mycket från marken den korta biten hem efter det att jag ridit klart och hoppat av, så Petter var inställd på sådan träning när vi gick iväg. Är man duktig får man en morotsslant, och morötter är gott liksom.


Han sneglade på mig som för att säga att nu kunde vi väl börja träna, men jag tänkte mer att vi bara skulle promenera (och jag hade inte riktigt så många morotsbitar för att räcka i flera kilometer). Petter stod på sig och nöp mig i jackan (jag vill träna och få en morot), men nej nyps man får man inga morötter. Vi gick lite till...(fattar hon inte, eller?) och nöp i jackan igen. (JAG VILL HA MOROT) Jo, jag fattar, men nej. (Hm). Å vad det knakade i huvudet på honom, han tänkte och tänkte samtidigt som vi gick. (Vad ska jag göra för att få morot?) Sen kom han på det.... började med skolskritt och en halt. Men haha så klok han är min kille. Så då fick han en morot, och så höll det på hela vägen, i flera kilometer. Var trettionde meter hittade Petter på övningar vi brukar träna på så att han kunde få sin belöning. Så egentligen var det  han som tränade mig och min följsamhet, så om rätt ska vara rätt så skulle jag tagit moroten själv.... Närå, han jobbade så hårt och var så kreativ för dom där mörötterna så han hade verkligen förtjänat dom. Med kreativitet kommer man längst, och sadeln verkade sitta bra. Idag ska jag rida i den har jag tänkt, jag är lite nervös för det faktiskt.....

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av C E - 25 augusti 2022 15:55

Välkommen Zafir, som flyttade hit i söndags. Han levererades till Nordansjö i fredags och helgen har vi tillägnat i Nordansjö på ridläger. Perfekt tillfälle att börja lära känna varandra. Till vardags är det "Faffur" som gäller.    Faffur är en 1...

Av C E - 6 juli 2022 08:17

Artur har känts lite avslagen på sista tiden, har väl lite tänkt att det berott på värmen och sommaren och på att vi snäppat upp träningen lite. Det har känts lite otydligt. Hade ut equiterapeuten för att säkerställa att det inte var någon stel muske...

Av C E - 29 juni 2022 09:02

Petter fick vandra över regnbågsbron för ett tag sedan. Vi har ju gått vid varandras sida i 16 år, min absoluta drömhäst, krigarhästen och min once in a lifetimehäst. Så tacksam för den tiden.          Foton av Yvonne Odsberg som också var ...

Av C E - 26 september 2021 15:47

Igår var Yvonne här vilket alltid är väldigt trevligt. Igår var också en stor dag då det var första gången på nästan ett år som jag satt upp på Petter. Vilken lycka att få sitta där igen, man saknar lite ord men massor av kärlek och välbehag. Resten ...

Av C E - 23 september 2021 06:18

Häromdagen åkte jag iväg till Yvonne för att vi skulle tillbringa en heldag hemma hos Ewa. Det kändes så spännande, hade fjärilar i magen och en viss förväntan samt en liten liten oroskänsla. Jag tycker det är svårt (lite läskigt) att sätta mig på en...

Presentation


Uppnått tantålder, håller på med Kraftskapande Ridkonst på mina tre hästar, Petter, Artur & Trigger

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards