ar-tanten

Alla inlägg den 5 september 2016

Av C E - 5 september 2016 05:04

Jag såg henne på annons innan jag köpte bönan och innan Dogge var såld, men då hade jag inga pengar och var väl inte helt säker heller med en så rolig korsning som fullblod/fjording. Hon var ett år och väldigt söt och väldigt gul.


Ungefär ett halvår senare låg hon ute på annons igen. Förstod ju då att det var en speciell ung dam det där. Det är ju inte så vanligt att man säljer en ettåring bara ett halvår senare, man har ju inte börjat få problem i ridning då.... Jag är ju en sån där som går på känsla och känslan gjorde att jag åkte ner för att hämta henne. Kommer inte ihåg varifrån, men mitt lokalsinne är ju inte mycket att hurra för. Det var en livlig tjej jag mötte, med mycket egen vilja, hysterisk skulle man nästan kunna säga. Skulle jag sätta en diagns på henne skulle det vara ADHD med inslag av Tourettes syndrom, och det säger jag med kärlek och glimten i ögat då jag själv har en del av den varan. Redan när jag åkte hem med henne kändes det att det inte var en "resten-av-livet-häst", men ändå kändes det rätt där och då. Jag gillade henne skarpt och hon stannade hos mig tills hon var fem. Hade jag inte tagit med mig henne hem, hade jag aldrig träffat Artur och jag tror ju att det finns en mening med allt.

 

För övrigt hade jag en väldigt trevlig dag i Ånge igår, fick förmånen att provsitta tre sadlar på tre olika hästar (TACK) och när jag kom hem vill min hund kramas, hann till och med pussa på henne innan jag kände stanken. Jag vet inte vad hon hade rullat sig i....men typ en burk surströmming eller nått.

 

Idag börjar jakten så tänk på att köra lite långsammare än vanligt för nu är skogens djur stressade....

Ovido - Quiz & Flashcards