ar-tanten

Alla inlägg den 30 september 2016

Av C E - 30 september 2016 05:42

...vara ute i inneväder. När jag var liten minns jag ett begrepp som kallades inneväder, det var när det var OK att vara inne och leka för att det var för mycket regnrusk/blåst/gegga. Dom dagarna gillade jag, även om jag var mycket ute och lekte men ibland ville man vara inne. Jag tyckte om att pyssla, minns att jag byggde en bil till min barbiedocka av en skokartong. Jo, det fanns barbiebilar att köpa redan på den tiden men dom var ju dyra och så är det ju roligare att bygga något själv.


Igår var det inneväder, men när man har häst och inget ridhus så är det bara att klä på sig och gå ut. Petter fick en skrittpromenad på lång tygel och Artur fick en långpromenad, sen var jag blöt inpå skinnet. Om det regnar tillräckligt mycket kanske det växer upp ett ridhus....?


Morgnarna är magiska nu... sedan pappa dog har jag börjat titta upp på himlen mycket oftare. Den är så vacker, och varje minut är olika.

       

Nu när dottern börjat gymnasiet måste hon skjutsas till bussen någon mil bort. Igår var det såhär vackert.

 

Ovido - Quiz & Flashcards