ar-tanten

Alla inlägg den 17 september 2016

Av C E - 17 september 2016 05:41

.. kom det två medelålders gubbar, de hade med sig ett täcke som de bredde ut på golvet, det tyckte hundarna var jättespännande, var det dags att vila? Gubbarna låg där och krälade i ungefär trettio minuter, och hundarna hjälpte till, ja utom Iris då som är misstänksam mot nya människor. Jag hjälpte också till lite, fast stående på knä. Så nu har vi en fungerande diskmaskin igen! Pumpen hade lagt av, fyra månader efter köpet. Innan gubbarna åkte kom vi ihåg att hämta Arwen i deras bil, Arwen går ALLTID in i bilar/husbilar...ja allt som har en öppning...

 

På kvällen i soffan kom min lilla hund och ville pussas....vad har du rullat dig i, tänkte jag, för det luktade riktigt illa...tills jag såg att hon varit i kattlådan och hämtat...ja vi kan kalla det godsaker...men ni vet vad det var. Usch!


Sen kommer dottern med en handduk över håret och meddelar glatt att hon snott mina frukostägg och gjort en hårinpackning med dom, får se vad jag hittar på att äta istället.


Petter igår var typ magisk. Avslappnad (även om han var på sin vakt) igen och jag testade att rida på enhandsfattning. Det går väl lättast om man rider på stångbett och har lärt in trängande tygeltag innan, men Petter fixade det ändå (på tvådelat baucherbett). Jag hade lång tygel också, men han gjorde öppnor/slutor och diagonalslutor i skritt. En vacker dag kanske det går i trav också, men där red jag på två händer. Fick till en jättefin kort trav med huvudet på plats och det är inte så ofta det har hänt förut, men det kommer mer och mer.

 

Och Artur.... Oj, vad pigg han var igår!


Bönan fick gå en kort promenad och äta lite gräs, det gillar hon, men Artur brukar stå och skrika efter henne när vi går någonstans.

Ovido - Quiz & Flashcards