ar-tanten

Alla inlägg den 7 september 2016

Av C E - 7 september 2016 05:35

Folk som inte rider tänker ju inte alls som oss hästjejer/tanter. Gubben tyckte det var en utmärkt idé att klippa gräset med åkergräsklipparen precis när jag skulle rida Petter. Och var klipper han då? Men självklart precis vid paddocken. Det fortsätter att gå bättre att rida Petter i paddocken, vågar man hoppas? Vi tränade på att göra små serpentiner med bara tramp i stigbygeln (vikthjälp) längs långsidan, och lite skolor på spåret, gjorde skolorna även i trav och så länge vi är på spåret går det bra. Diagonalslutor är svårt i trav, vi får träna vidare på det. Det ska bli spännande när jag får tillfälle att prova en akademisk sadel på honom. Tyvärr blev ridturen mycket kortare än vad jag tänkt, då gubben kom farande på gräsklipparen å skrek att bönan hade rymt. Det var mitt fel för jag hade glömt att låsa nedre låset på boxdörren. Det övre låset pillar hon upp på nolltid, men det nedre når hon inte (om jag nu kommer ihåg att låsa det). Hon är lurig den där bönan. Hon kan öppna hagar också, och grindar. Nu har vi trästaket och trägrind....När hon var tre kröp hon under grinden, men det tror jag inte att hon kan nu. Fick planera om lite eftersom gräsklipparen var på G, vill inte rida Artur med den i närheten, han är lite för hetsig tycker ja. Så han fick vila, då jag är alldeles för trött för att rida på eftermiddagen eller kvällen.

 

Kollade på en skräckfilm här om dagen, visade sig vara en riktig B-rulle. Det vet man ganska omgående när skådespelarna börjar prata/röra sig och man bara vet att dom är porrskådisar egentligen....och när hon som spelar hans dotter är lika gammal som han som spelar pappan. Skäms på casting-folket! Men det är underhållande även om man sällan orkar kolla klart på hela filmen.

Ovido - Quiz & Flashcards