ar-tanten

Alla inlägg den 11 september 2016

Av C E - 11 september 2016 05:31

Ja, snart är jakten över för den här säsongen. Jag går också på jakt, fast jag jagar inte älg. Alla som varit på en gård där det vistas häst eller ko vet vad jag menar. Flugor. Och dom är så äckliga! Om man vill gå och sova middag mitt på dagen....det går inte för då har man en fluga som klättrar i håret och låter i öronen. Igår kunde Petter och jag göra övningen med förvända skolor längs spåret, men bara i vänster varv då han fortfarande inte vill gå längs långsidan i höger varv, så då gjorde vi rättvända skolor också bara för att. Prövade att leda honom avsuttet längs den där långsidan och då blev han så upprörd att han försökte sticka, när inte det gick sparkade han bakut och tyckte nog att jag fattade dåligt. Så fort vi kom bort från det stället var han sig själv. Hm. Jag får se hur det går när jagarna och de döda älgarna är borta.

 


Ovido - Quiz & Flashcards