ar-tanten

Alla inlägg den 19 september 2016

Av C E - 19 september 2016 05:41

När jag gick in i ett av förråden, som jag går in i flera gånger i månaden, såg jag några nya namnteckningar som jag inte lagt märke till förut. Jag tycker det är så coolt att de som jobbat här på gården har skrivit sina namn på väggen. De flesta tillhör män, men några kvinnor fanns det också. Det i särklass vanligaste namnet är Nils, precis som min son heter, eller så var den där Nils 18-1900-talets graffiti-kluddare. Den äldst daterade namnteckningen är från 1889 och den är i blyerts, undrar hur gamla namnteckningarna i kol är?

         

Igår red jag i paddocken. Artur var först ut, men honom joggade jag bara runt i skritt och trav, tränade på svängar med vikthjälper, gjorde några volter och några travuppgångar.


Petter är mycket bättre att rida inhägnat nu, igår kunde han återigen gå i höger varv på borte långsidan, antar att de döda älgarna är borta nu... Det satt några i en båt precis nedanför oss, det hördes väldigt väl när de pratade...inga hemligheter här. Ja, han tittade lite men sen var det lugnt. Vi gjorde lite skolor på spåret i trav (hela långsidor), jätteduktig! Sen tränade vi lite på enhandsfattningen runt tunnorna och det gick riktigt bra, kom åt en av tunnorna med min fot och trodde att den skulle välta (hu) men det gjorde den inte. Sen ställde vi upp oss bredvid repgrinden (måste ju börja någonstans).


Bönan har varit stingslig ett bra tag nu, kan man fastna i en brunst? Hon är sur på gången när man ska borsta, men så fort vi kommer ut så är det lugnt (eller är det?), vill inte pressa för hårt när jag vet att hon är extra känslig. Vi gjorde lite groundwork i paddocken, och nu har hon verkligen fattat slutan, och vill bara göra slutor...

 

Ovido - Quiz & Flashcards